Digital marketing & strategy for media

Full report

Thanks COVID! Merci COVID !

 

 15 Lessons for Film Distribution from the First Wave


This research was funded by Telefilm Canada and undertaken by digital strategist Annelise Larson. It is a summary of lessons gleaned from a review of over 50 feature films from around the world that had to pivot from a planned theatrical to a digital release of some sort between March and September 2020 because of COVID-19. This major pandemic swept the world and left much devastation in its wake. However, it also created new and unexpected opportunities for some who were nimble enough to take advantage of this extraordinary time and provided many lessons for the film industry in Canada and abroad.



15 leçons apprises en matière de distribution de films lors de la première vague


Cette recherche a été financée par Téléfilm Canada et entreprise par la stratège numérique Annelise Larson. Il s'agit d'un résumé des leçons tirées d'une revue de plus de 50 longs métrages du monde entier qui ont dû passer d'une sortie prévue en salle à une sorte de sortie numérique entre mars et septembre 2020 en raison de COVID-19. Cette pandémie majeure a balayé le monde et a laissé beaucoup de dégâts dans son sillage. Cependant, elle a également créé des opportunités nouvelles et inattendues pour certains qui ont été assez agiles pour profiter de cette période extraordinaire et a fourni de nombreuses leçons pour l'industrie cinématographique au Canada et à l'étranger.


Research funded by